TNT Post Pakketservice doet onderzoek naar de wensen van de online koper bij de aflevering

TNT Post Pakketservice doet continue onderzoek naar de wensen van de consument bij de aflevering van hun bestellingen. Op dit moment shoppen al 8,5 miljoen Nederlanders online en allemaal hebben ze andere wensen en behoeften. Al deze kennis gebruiken wij om nieuwe en verbeterde producten en diensten voor de E-commerce markt te kunnen ontwikkelen.

Een aantal resultaten van de onderzoeksvragen met betrekking tot de aflevering van pakketten zijn*

  • Betrouwbaarheid is verreweg het meest belangrijkste aspect wat de online koper zoekt in een vervoerder. 64% van de online kopers noemt dit. 49% van de online kopers vindt de bezorgsnelheid het belangrijkst en 32% vindt het kunnen volgen van hun bestelling het meest belangrijk.
  • Maar liefst 92% van de online kopers wil zijn of haar bestelling thuis ontvangen. Slechts 2% laat zijn bestelling afleveren op het werkadres.
  • Wanneer zij niet aanwezig zijn thuis, mag voor 52% van de online kopers het pakket afgeleverd worden bij de buren.
  • 78% van de online kopers wil het liefst per e-mail een notificatie ontvangen over de aflevering van hun bestelling. Slechts 17% geeft de voorkeur aan een sms.
  • 45% van de online kopers geeft aan het zelf kunnen bepalen van de locatie en het tijdstip het belangrijkste voordeel is van een afhaallocatie. Ook noemen online kopers het gemak (20%) en de snelheid (16%) als voordelen.

Bron: Thuiswinkel Markt Monitor 2009-1 (n= 1531)

Voor meer informatie: www.tntpostpakketservice.nl/webwinkels

¬ęTerug

LinkedInDelen