New in business: Hipvoordeheb.nl

Elke webshop stond ooit in de kinderschoenen. Een buitengewoon interessante tijd voor de oprichter. Reden voor E-Commerce Magazine om een e-starter te bezoeken die de opstartfase nog helder op het netvlies heeft staan. Voor deze uitgave is dat Fleur Kriegsman van www.hipvoordeheb.nl.

Hoe is Hipvoordeheb.nl ontstaan?
In 2008 – ik was 16 jaar – had ik moeite om een bijbaantje te vinden. Daarom begon ik via Marktplaats wat eigen spullen, zoals kleding, te verkopen. Van het verdiende geld kocht ik op eBay nieuwe producten om te verhandelen. Het begon zó lekker te lopen, dat ik besloot mijn eigen webshop te openen: Hipvoordeheb.nl. Een shop met een eenvoudige strategie: ik verkoop voornamelijk wat ik zelf mooi vind. Een succesvolle aanpak, als ik kijk naar wat ik bereikt heb.

Hipvoordeheb.nl is een zeer populaire webshop in hippe modeaccessoires. Hoe zorg je dat je dit succes behoudt?
Je moet je webshop continu doorontwikkelen. Zo ververs ik om de twee weken het assortiment. En ook op technisch gebied moet je bijblijven. Daarom werk ik samen met diverse professionals, zoals een vormgever en een fotograaf. Daarnaast heb ik een fulfilmentbureau in de hand genomen dat het bestel- en bezorgproces stroomlijnt en mijn snelle leveringen waarmaakt. Dankzij hen heb ik nauwelijks omkijken naar dit tijdrovende traject. Bovendien kan ik werken waar ik wil. Bijvoorbeeld op Bali, waar ik laatst op vakantie was.

Via welke kanalen communiceer je met je doelgroep?
Ik doe veel met Facebook. Het helpt me om de verkoop te stimuleren. Zo zie ik direct een flinke omzetstijging als ik nieuwe producten via Facebook communiceer. Het kanaal is ook ideaal om te leren over je klanten en ze te betrekken bij je webshop. Zo vraag ik ze naar hun mening over producten – bijvoorbeeld de kleur – voordat ik die daadwerkelijk ga inkopen. Dergelijke berichten worden gewaardeerd door mijn volgers, terwijl ik er zelf ook wijzer van word!

Waar staat Hipvoordeheb.nl over een paar jaar?
Hipvoordeheb.nl is rijp voor uitbreiding naar het buitenland. Te beginnen met Frankrijk. Je kunt het huidige concept natuurlijk niet zomaar kopiëren. Ze werken daar bijvoorbeeld met andere betaalmodules. Bovendien hebben Fransen een andere smaak dan wij. Dat vraagt dus om een nieuw assortiment. Maar gelukkig vind ik producten uitzoeken en mijn shop inrichten het leukste van mijn werk. Dat is eigenlijk ook de belangrijkste boodschap voor anderen die een webshop willen beginnen: doe vooral wat je leuk vindt. Dat maakt alles zoveel makkelijker.

Bent of kent u een startende ondernemer op het gebied van e-commerce? Meld u dan aan, omschrijf kort uw verhaal en wie weet benaderen we u voor een interview in het volgende E-Commerce Magazine.

LinkedInDelen