De ingrediënten van GezondDineren.nl: Variatie, kwaliteit en vliegensvlug gemak

In de haast van het leven vergeten we ons lichaam weleens te verwennen met een lekkere, voedzame maaltijd. Simpelweg omdat de bereidingstijd ontbreekt. Een ongezonde situatie, bedacht Marielle Meijer. Daarom presenteert ze de online oplossing: www.gezonddineren.nl. E-Commerce Magazine schoof bij haar aan voor een kort vraaggesprek.

Wat is GezondDineren.nl precies?
GezondDineren.nl is een webshop met exclusieve, veelal biologische kant-en-klaar-maaltijden. Klanten kunnen met dit concept een maaltijdabonnement afnemen, maar ook aparte maaltijden kopen. Van basis- en luxe diners tot vegetarische varianten. Deze maaltijden worden straks in heel Nederland bezorgd.

Je zit nu nog volop in de voorbereiding. Waar focus je vooral op?
Dat de belofte van GezondDineren.nl staat als een huis. Mijn webshop staat voor ambachtelijke, exclusieve producten en het is zaak dat ik die belofte dagelijks waar ga maken. Daarom bezoek ik nu regelmatig boerderijen om pure, bijzondere producten te ontdekken. Én om te kijken of ze als leverancier goed zijn voor hun dieren. Alleen als dat allemaal klopt, kan ik een eerlijk verhaal verkopen. Afkomstig van gepassioneerde boeren met liefde voor hun producten. Zo zorg ik dat mijn klanten altijd een bijzonder product in handen krijgen. Een product dat ze niet in de schappen van de Albert Heijn zullen vinden.

Welke beren ben je al op de weg tegengekomen?
Het was vooral lastig om enkele ondernemers te vinden die op grote schaal kunnen koken én authentieke, biologische maaltijden kunnen bereiden. Ook het uitstippelen van het logistieke traject was complex. Om tot de juiste oplossing te komen, moet je soms buiten je comfortzone denken. Zo lukte het niet om een goede koelvervoerder te vinden, maar dat heeft geleid tot een nette verpakking waarin de maaltijden minimaal 24 uur koel blijven. Het voordeel van mijn huidige verpakking is dat ik deze landelijk kan versturen tegen een gunstige prijs. Ideaal!

Tot slot: heb je nog een wijze raad voor startende e-tailers?
Ja. Bepaal of je shop slechts een hobby wordt of dat je commercieel succesvol wilt worden. Want een hobby kost geld, terwijl een bedrijf juist geld oplevert. En als je kiest voor commercieel succes, dan moet je er ook helemaal voor gaan. Om het direct goed aan te pakken, heb ik besloten het hele financiële en logistieke traject uit te besteden aan één ketenregisseur die alles overziet. Daardoor kan ik focussen op mijn doel. Hoe dat doel eruitziet? Ik wil eind 2013 minimaal 500 pakketten per week verkopen en een ton netto per jaar verdienen. En ja, je mag me tegen die tijd bellen om te toetsen of ik daarin geslaagd ben.

LinkedInDelen