Columnist Theo Schellekens

Biografie

Theo Schellekens werd gekozen tot marketingman van het jaar 1999 op basis van zijn verdiensten voor de e-commerce

ontwikkelingen in Nederland en speciaal als hommage aan de ontwikkelingen van Wehkamp op dit gebied. Reeds vroeg was Schellekens betrokken bij de huidige ontwikkelingen,

enerzijds vanuit zijn functie als voorzitter van de hoofddirectie van Neckermann en later als algemeen directeur van Wehka

mp. Vooral in deze laatste functie werden er zaken ontwikkeld die tot de verbeelding spraken. Te denken valt aan de eerste veiling op internet, de verbinding van de mainframe met de thuis-pc en de cd-rom en het leveren naar de consument binnen 24 uur. Hij a

dviseerde ministers op het gebied van ICT-ontwikkelingen en is hij lid van het door de overheid ingestelde ICT–FORUM en de strategische klankbordgroep ICT en Overheid. Hij geeft les aan de academie voor management met betrekking tot postacademisch onderwijs en gast- colleges aan de UVA. Op dit moment is Schellekens met de VUT, maar hij is nog steeds actief in commissariaten, voorzitterschappen en adviseurschappen, vo

oral op het gebied van ICT— Retail –Zorg waarin hij met beide benen in de realiteit van alledag staat.

Onderwerpen

Theo Schellekens staat bekend als een zeer enthousiast en gepassioneerd spreker.

Inmiddels heeft hij zowel nationaal als internationaal vele lezingen met groot suc

ces gegeven. Ook op het gebied van dienstenmarketing heeft hij de nodige ervaring opgedaan. In wezen worden alle aspecten van verandermanagement doorgenomen. Hij schuwt daarbij niet het gehoor te confronteren met harde uitspraken, die altijd doorspekt zijn met humor.

Theo Schellekens geeft lezingen en dagvoorzitterschappen via Assemblee Sprekersbureau. Kijk op www.assemblee.nl

LinkedInDelen